سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سخنرانی حاج آقا پناهیان (1)

بسم الله الرحمن الرحیم

این بخش از سخنان ایشان معطوف به صحبتهای دیپلمات قدیمی ایست که در یرنامه های تبلیغاتی تلویزونی خود به زمان وزارت خود اشاره می کرد که روابطش با کشورهای مختلف چگونه بوده و اگر باز هم وارد عرصه ی سیاست خارجی شود با بازسازی ای که در عرصه ی سیاست خارجی انجام خواهد داد دوباره ارتباطات بین المللی ایران بهبود خواهد یافت!! گویی که اکنون ما با جامعه ی بین الملل رابطه ای نداریم و سطح روابط خارجیمان پایین است و البته غافل هم هستند از این نکته که حاج اقای پناهیان به ان اشاره کردند که رفتار دشمن امروز با رفتار گذشته اش در زمان این اقایان بسیار تفاوت کرده است!

کسانی که یک مقدار قدیم‌تر در عرصه سیاسی جمهوری اسلامی بودند و می‌خواهند برخی از رفتارهایی که قدیم‌تر وجود داشت را برای فعالیت سیاسیِ امروز در جریان مقاومت مقابل استکبار ملاک قرار بدهند، طبیعتاً توجّه دارند که رفتار دشمن الان خیلی تغییر کرده.

الان دشمن به جایی رسیده که خواسته‌های حداقلیِ مؤمنان و مسلمانان بحرین را دیگر نمی‌تواند تحمل کند و آن‌جور برخوردهای زشت را انجام می‌دهند، صریحاً هم از مستبدین بحرین حمایت می‌کنند. رفتار دشمن الان طوری شده که سوریه را نمی‌تواند تحمل کند، سوریه‌ای که برخی مواضعش نسبت به ایران اسلامی فاصله دارد و حتی گاهی از اوقات همراهی می‌کرد با کشورهای عربی دربار? برخی از اموری که مربوط به اختلافات ایران اسلامی با کشورهای همسایه هست.

الان سوریه را نمی‌توانند آنها دیگر تحمل بکنند، رفتار دشمن به شدّت تغییر کرده، عراق امروز را نمی‌توانند تحمل بکنند. شما روزی نیست که کشتارهای جمعی در عراق صورت نگیرد. امروز استکبار با کمی کوتاه آمدن مقابل خودشان اصلاً نمی‌توانند کنار بیایند، امروز آنها جز به نابودی ملّت و انقلاب ما به هیچ چیز دیگری راضی نیستند.

بنده تصوّر می‌کنم یک مقدار ما اگر بخواهیم کوتاه بیاییم در مقابل استکبار، حتماً آنها از ما می‌خواهند که توبه‌نامه بنویسیم، و حتماً آنها از ما خواهند خواست که علیه پدیده‌ای به نام انقلاب اسلامی هم فعالیت کنیم. خیلی دشمنِ ما سرسخت‌تر شده، سبُعیت و وحشی‌گریِ خودش را خیلی بالا برده، کشورهای اروپایی امروز در اوج وحشی‌گری هستند که راحت دارند اسلحه دادن به سوریه را رواج می‌دهند.

آیا کسانی به مسأله مقاومت مقابل استکبار بی‌توجّهی دارند؟

نمی‌دانم چرا مقام معظم رهبری مکرر در مکرر در این انتخابات بر اصل مقاومت دارند تأکید می‌کنند؟ آیا کسانی هستند که می‌خواهند چراغ مقاومت را کمرنگ بکنند؟! آیا کسانی به مسألهمقاومت مقابل استکبار بی‌توجّهی دارند؟ آیا ما باید مقاومت را در فضای گفتمانیِ انتخابات حتی در بین همه کاندیداها افزایش بدهیم و تقویت کنیم؟ آیا ما باید به مقاوم‌ترین فرد و کسی که محکمتر از همه بایستد در مقابل استکبار جهانی رأی بدهیم؟ نمی‌دانم، ولی مسأله مقاومت مسأله حساس و کلیدی‌ای هست، دشمن در آستانه نابودی است و طبیعتاً بیشترین ضربه‌های خودش را می‌خواهد بزند.

این تکلیف ما را درباره این شاخصه مهم روشن می‌کند. اگرچه امروز بین کاندیداهای محترم معمولاً کسی نیست که علیه مقاومت صحبت بکند، ولی این حساسیت فوق‌العاده مقام معظم رهبری که حتی در صحبت دیروز هم درباره مقاومت تأکید داشتند، نشان می‌دهد که ما باید توجّه خاص به مسأله مقاومت بکنیم و اصلاً رقابت بین کاندیداها بخش عمده‌ایش برمی‌گردد به این موضوع که چه کسی بهتر می‌تواند مقاومت را تحقق بدهد و پرچمدار مقاومت باشد در منطقه و جهان، نگاهی هم باید به مظلومان جهان بیاندازیم.

 

مظلومان جهان همه نگاهشان به انتخابات کشور اسلامیِ ماست. جدا از ظالمان که آنها هم خیلی نگران هستند و کوچکترین نوساناتی را دنبال می‌کنند برای خودشان تحلیل‌های خاص خودشان را ارائه می‌دهند.