• وبلاگ : ديداردوست
  • يادداشت : علت العلل حجاب من يا تو
  • نظرات : 0 خصوصي ، 1 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام خانم خدادي عزيز
    بنظرم فرمان الهي بودن تمام اوامرواحکام دين تنها عامل واجب الاطاعه بودنشان هست و دراين شکي نيست، اما گهگاه انسان به حکم انسان بودن و تعقلش تلاش ميکندتا فلسفه هايي براي بالابردن پذيرش عقلي خود پيداکند.
    اين نکته که حجاب براي توجه دادن به ابعادانساني شخصيت افراداست هم از باب همين فلسفه پردازيهاست نه علتي درکنار و در طول علت العلل به تعبيرصحيح شما.
    امادرمثالي که براي نقض اين فلسفه ذکرکرديد خلطي صورت گرفته، فلسفه پرداز اين فلسفه براي حجاب ،بروز و ظهورناگزير بعدجنسي زنان بدحجاب را درجامعه صرفنظر از هرگونه کمال دروني مثل علم و... موردتوجه قرارداده و شما توجه زنان بدحجاب اما داراي برخي کمالات انساني را به ابعادانساني مدنظرقرارداديد.
    آنچه در برخورد با زنان درجامعه به چشمان مردان ديده ميشود در مرحله اول جذابيتهاي جنسي و ظرافتهاي يک زن است نه علم و کمالات دروني که قابل رويت نيست.
    زني که جذابيت و ظرافت جنسي خود را به نمايش مردان در جامعه قرارداده خواه ناخواه بروز و ظهورش در جامعه را با ظاهرجذب کننده اش موثرترميداند تا باابعادانساني شخصيتش.
    پاسخ

    با سلام و تشکر از توجه و تذکر تان. من اين عبارت حضرتعالي رو متوجه نشدم که « شما توجه زنان بدحجاب اما داراي برخي کمالات انساني را به ابعادانساني مدنظرقرارداديد.» خوشحال ميشم اگر توضيحي بفرماييد.