سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیداردوست

نهی از منکر مجازی!

بسم الله الرحمن الرحیم

چرا دوستان ارزشی و مذهبی ما در فضای پارسی بلاگ از اظهار نهی از منکر کوتاهی می کنند و ای بسا خود مروج تصاویر خلاف شرع می شوند اعم از تصاویر زنان و دختران بی حجاب یا بدحجاب و یا تصاویر معانقه ی دختر و پسر !مگر نهی از منکر تکلیف نیست؟تازه وقتی به ایشان تذکر می دهی دلایلی می آورند که در هیچ جا قابل توجیه نیست.آنها نه تنها نهی از منکر نکرده اند که خود مروج منکر شده اند!!!

 

بنده به بسیاری از این دوستان که درخواست دوستی برایم ارسال کرده اند این تذکر را داده ام که نهی از منکر کنید و در کنار آن خودتان مروج چنین تصاویری نباشید. چند نفری این نظر را تأیید کردند و اقدام به حذف نام دارندگان آن تصاویر از فهرست دوستان خود کردند ولی چندین نفر هم بودند که دلایل عجیبی می آوردند از جمله اینکه ما می خواهیم در اثر داشتن ارتباط با چنین افرادی آنها را اصلاح کنیم!!!غافل از اینکه در این مدت خود مروج منکری شده اند که در برابر آن باید پاسخگو باشند چرا که تصاویری را نشر داده اند که خلاف مسلم شرع اسلام است و فساد انگیز و شهوت برانگیز است بعضاً.

ولی بنده به حسب تکلیف هر گاه درخواستی دریافت می کنم ابتدائا فهرست دوستان فرد درخواست دهنده را چک می کنم وقتی تصاویری با سبک آن چنانی که عرض کردم ببینم به ایشان این تذکر را ارسال می کنم. و مطمئنم که اگر همه ی دوستان ارزشی در این فضا چنین عزمی داشته باشند می توانند فضای پارسی بلاگ را لا اقل، از لوث چنین تصاویری پاک کنند. 

نمونه ی نهی از منکر مجازی این حقیر؛

 

با سلام و با تشکر از نظر لطف شما ولی متأسفانه بدلیل وجود تصاویری از زنان بی حجاب و یا بد حجاب در میان لینک دوستانتان از پذیرش درخواستتان معذورم. ولی بدلیل نظر لطف شما این کلام زیبا را تقدیم می کنم:

"گفتن گناه به گناهکار با زبان خوش و با لحن مناسب و در جایى هم با زبان تند - در مواردى که مفسده‌یى به وجود نیاید - گناه را در جامعه کم خواهد کرد و به ضعف و انزوا خواهد انداخت. چرا ما از این موضوع غافلیم؟ همه‌ى آحاد مردم، در محیط کسب و خانه و جمع دوستان و در محیط درس و دانشگاه و کلاً در هر جایى که هستند، اگر خلافى را دیدند، به خلافکار بگویند: این، از نظر اسلام خلاف است؛ چرا انجام مى‌دهى؟ گفتن همین یک کلمه مؤثر است. اگر زبانهاى گوناگون و نفَسهاى مختلف گناه را تذکر بدهند، گناهکار به طور غالب از گناه و تخلف دست خواهد کشید؛ چه این تخلف، تخلف شرعى و چه تخلف از قوانین باشد."رهبری،19/10/68