سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیداردوست

آقایان!حتی کودکان خردسال هم ناظر بر اعمال و گفتار شمایند؟

بسم الله الرحمن الرحیم

بزرگان و رجال سیاسی کشور باید این نکته را در نظر داشته باشند که نه تنها در معرض دید و قضاوت نسل امروز هستند که نسل های آینده هم ناظر اعمال و رفتار و گفتار ایشان هستند و در همین خردسالی هم به قضاوت کارهای آنها می نشینند.

حالا اینکه چقدر برای آنها مهم است را نمی دانم ولی خوانندگان را به اتفاقی تأمل برانگیز دعوت می کنم؛

از آنجائیکه بنده و همسرم  هر دو پیگیر مسائل روز جامعه خصوصاً مسائل سیاسی هستیم در اولین فرصتی که برایمان پدید آمد و وقایعی را که در روز یکشنبه ی سیاه مجلس می گذشت را با هم پیگیری می کردیم و نه تنها متن منتشره از سوی خبرگزاریها را خواندیم ک ه با دسترسی به فایل صوتی جلسه ، بحثهای آنروز را هم باهم شنیدیم. و در همه ی این مدت زینب خانم ما که دختری چهار ساله است در اتاقی که ما بودیم مشغول بازی بود.

روز ها می گذشت و ما بدون توجه به دقت و نگاه کودکمان حادثه ی اتفاق افتاده را دنبال می کردیم و تحلیل خود را هم از آن روز و هم از گفتار ها  و تحلیل های دیگران بیان می کردیم. تا اینکه روز راهپیمایی شد و حادثه ی قم اتفاق افتاد.باز هم اتفاقی دیگر و تحلیل دیگر.

نکته ی تأمل برانگیز اینکه در این مدت دخترم هر وقت صحن مجلس را از تلویزیون می دید با هیجان می آمد و آنرا نشانم می داد و وقتی آقای لاریجانی را می دید می گفت مامان آقای لاریجانی! چرا بهش کفش و مهر پرت کردن؟؟من هم می گفتم مردم از دستش ناراحت بودن ولی کار خیلی بدی کردن و اون هم  تأیید می کرد. از انروز به بعد جو غالب منزل ما این بود که موضع گیری آقا چه خواهد بود و لذا منتظر فرمایشات رهبری بودیم. آنروز که حضرت آقا دیدار با مردم تبریز داشتند ما علاوه بر بخشهای مختلف خبری ، بیانات مبسوطشان را هم با یکدیگر از تلویزیون تماشا کردیم. بنده بعد از شنیدن فرمایشات رهبری و با توجه به اینکه از نامه ی رئیس مجلس به ایشان با خبر بودم به همسرم گفتم که چرا ایشان یک عذر خواهی هم نکردند؟و خوب باز هم بحث و تحلیل پیرامون اینکه چرا و چطور شد و نامه ی رئیس جمهور کجا رفت و از این جور بحث ها!این مسئله گذشت تا فردای آن روز ساعت 14 که از طریق اخبار شنیدیم که رئیس مجلس گفتند که"آنچه از اشکالات به قوه مقننه مربوط می‌شود را می‌پذیریم و عذرخواهی می‌کنیم."

دخترم با شنیدن این حرف دوید به طرف من و پرسید مامان چی گفت؟من هم در پاسخ او گفتم عذر خواهی کرد از آقا!با خوشحالی گفت آفرین! و  بعد از چند دقیقه اومد و گفت مامان ! اگه آدم بدا هم بیان از آقا عذر خواهی کنن آقا اونا رو می بخشه؟(منظورش اسرائیلی ها و آمریکایی ها بودن!) و من مونده بودم چی باید به دخترم بگم. خصوصاً اینکه دوباره پرسیدآقای احمدی نژاد هم عذر خواهی کرد؟ و وقتی با جواب منفی من مواجه شد پرسید چرا؟ ولی من جوابی نداشتم که بدم!!
و در پایان باید بگویم که بچه های ما تا سالهای دوران نوجوانی همه ی اعتمادشان به پدر و مادرهایشان هست و تحلیل های آنها را درست ترین تحلیل و برداشت هایشان را درست ترین برداشت قلمداد می کنند و در این سالها هم هست که شالوده ی شخصیتیشان ساخته می شود بنابراین باید ما بزگترها بسیار بسیار بر رو ی اعمال و رفتار و گفتار خودمان در پیشگاه فرزندانمان دقت کنیم که امواج اعمال ما بسیار زودتر از امواج صداهای ما به گوش فرزندانمان می رسد. والعاقبة للمتقین