سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیداردوست

آیا احمدی نژاد هم مصداق هشدار رهبری درباره «انتخابات آزاد» است؟

بسم الله الرحمن الرحیم

دیروز در سالروز قیام مردم قم رهبر معظم انقلاب بیانات مهمی در خصوص انتخابات آینده داشتند که همه ی علاقه مندان به مسائل کشور و بویژه پیگیری کنندگان فرمایشات معظم له حتما از طریق اخبار بخشهایی از آنرا شنیده اند. ولی از آنجا که صداو سیما در اطلاع رسانی وقایع مختلف کشور بعضا با کج سلیقگی هایی به سانسور اظهار نظرات افراد مختلف از طیفهای سیاسی کشور مبادرت می نماید برای عموم مردم مخاطب بعضی فرمایشات حضرت آقا معلوم نمیشود.و به نظر می رسد این بی اطلاعی موجبات افتادن برخی از مردم در فتنه های از پیش طراحی شده ی دشمنان ملت گردد. از طرف دیگر با بی انصافی ها و غرض ورزی های عده ای دیگر در فضای رسانه ای پالس هایی غلط به مردمی که کنجکاو شناسایی مخاطبین فرمایشات اخیر حضرت آقا هستند می رسد.اما الحمدلله هستند کسانی که با دقت نظر خود غبار دروغ پراکنی و شایعه سازی را از فضای رسانه ای کشور می زدایند.از جمله ی این افراد مدیر وبلاگ دهه ی چهارم است که شما را به دیدن یادداشت اخیرایشان در خصوص مطلب یاد شده دعوت می کنم.

و العاقبة للمتقین

آیا احمدی نژاد هم مصداق هشدار رهبری درباره «انتخابات آزاد» است؟

مقام معظم رهبری در سالروز قیام 19 دی در دیدار با مردم قم فرمودند:

«این را از حالا همه بدانند: آن کسانى که ممکن است از سر دلسوزى، راجع به انتخابات یک توصیه‌هاى عمومى بکنند که آقا انتخابات اینجورى باشد، آنجورى نباشد، حواسشان باشد به این مقصود دشمن کمک نکنند؛ مردم را از انتخابات مأیوس نکنند، هى نگویند انتخابات باید آزاد باشد. خب، معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد. ما از اول انقلاب تا حالا سى و چند تا انتخابات داشته‌ایم؛ کدامش آزاد نبوده است؟ در کدام کشور دیگر، انتخابات از آنچه که در ایران میگذرد، آزادتر است؟ کجا صلاحیتها ملاحظه نمیشود، که اینجا روى این مسائل هى تکیه بکنند، هى تکیه بکنند، هى بگویند، هى تکرار کنند و یواش یواش این ذهنیت را به خیال خودشان در مردم به وجود بیاورند که خب، این انتخابات فایده‌اى ندارد؟ این یکى از خواسته‌هاى دشمن است.»(دیدار با مردم قم-19/10/91)

عده ای با تحریف مرجع ضمیر این بیانات سعی دارند با بی تقوایی کامل و البته ناشی گری احمدی نژاد را هم به جمع افرادی مانند خاتمی و موسوی خوئینی ها و هاشمی رفسنجانی اضافه کنند.

حدود دو هفته پیش باهنر بود که این موضوع را درباره احمدی نژاد مطرح کرد:

«اخیرا در صحبت‌های رئیس‌جمهور چنین نکاتی مبنی بر اینکه این چه حقی است که افراد بر رای مردم اثر می‌گذارند دیده می‌شود افزود: اگر منظور وی انتقاد به نظارت استصوابی باشد ما در این مسئله از اول انقلاب با توده‌ای‌ها و نهضت آزادی‌ها مشکل‌ داشتیم اما بالاخره صلاحیت افراد را باید عده‌ای تشخیص دهند. ...  احمدی نژاد باید دقت کند که حلقه بسته‌ای بین حرف‌های او، فتنه‌گران و خارجی‌ها درباره انتخابات آزاد صورت نگیرد چرا که از اصلاح‌طلبان و سرانه فتنه توقعی نیست اما رئیس‌جمهور باید دقت کند که در انتخابات یازدهم این مباحث مطرح نشود.» (خبرآنلاین-7/10/91)

بعد از سخنان 19 دی مقام معظم رهبری هم خبرگزاری مهر تیتر « طرح انتخابات آزاد توسط هاشمی و احمدی نژاد و خوئینی ها/هاشمی و احمدی نژاد خودشان را زیر سوال بردند» را برای مصاحبه اش با ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، انتخاب کرد و از زبان او نوشت:

« اخیرا اظهاراتی از سوی رئیس جمهور، آقای هاشمی و موسوی خوئینی ها در این خصوص زده شده که هریک از سه طیف و جریان متفاوت هستند ؛ بنابراین هم صدائی این افراد با بیگانگان نشان دهنده این است که سناریوی جدیدی برای نظام در آستانه انتخابات چیده شده است که اگر نتیجه انتخابات مخالف نظر عده ای شد فتنه ای همچون فتنه 88 راه بیافتد.»(خبرگزاری مهر-20/10/91)

و سپس سایت الف هم مطلبی زد با تیتر «احمدی‌نژاد،خوئینی‌ها،خاتمی،‌‌هاشمی ‌‌و... مخاطب سخنان رهبری» و استنادش هم به جمله ای از احمدی نژاد در 15/9/91 است. همان سخنرانی که باهنر هم به آن استناد کرده بود.

بررسی کامل سخنان احمدی نژاد نشان می دهد منظور او از انتخابات آزاد کاملا متفاوت است با آنچه مد نظر خاتمی و هاشمی می باشد:

«اصل بر رأی مردم است. انتخابات آزاد، حق مردم است؛ هم اصالت دارد، هم ضرورت دارد و هم اهمیت دارد. در اینکه بخواهند برخلاف قانون اساسی، صلاحیت‌های رئیس جمهور را ببندند به نظر عده‌ای که ملت هیچ حقی به آنها نداده است. کسی زمانی استاندار، وزیر و وکیل بوده است، در دوره‌ای که بوده از حقوقش استفاده کرده و مسئولیت‌هایش را هم پاسخ داده است. حالا ما انتخاب رئیس جمهور را که بالاترین رکن جمهوری و مردم سالاری است، منوط به این کنیم که عدة دیگری قبلاً تأیید کنند؛ سیاسی بودنش را عده‌ای و دیندار بودنش را عدة دیگری! یعنی اگر کسی بخواهد رئیس جمهور بشود، باید کاغذی دستش بگیرد و دنبال آدم‌ها راه بیفتد! آیا در قانون اساسی، رئیس جمهور این است؟»(اولین همایش قوه‌ مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران-15/9/91)

در حقیقت ادامه سخنان احمدی نژاد که توسط سایت الف و نیز باهنر حذف شده است تا بتوانند آسمان را به ریسمان ببافند، نشان می دهد منظور او نه نظارت استصوابی بوده است، و نه انتخابات آینده آنچنان که هاشمی می گوید، بلکه منظور او طرح اصلاح قانون انتخابات بوده که آن روزها در صحن مجلس در دست بررسی بود که البته نهایتاً هم تصویب نشد. حالا یک بار دیگر حرفهای باهنر را بخوانید تا باطن آنچه به اسم تحلیل ارائه می دهد بیشتر مشخص شود.

مقایسه کنید سخنان بالا را با آنچه هاشمی می گوید:

«اولین قدم در بازگشت تعادل به جامعه برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و قانونی است. با تحقق این امر، همه نیروهای سیاسی فعال و مردم به نتیجه بیرون آمده از صندوق‌ها تمکین کرده و با همکاری و یاری‌رسانی به دولت، مشکلات و معضلات کشور به یاری خداوند برطرف خواهد شد.»( هاشمی رفسنجانی-4/10/91)

انصاف و تقوا به مسلخ رفته است که بعضی سیاسیون ما به خود اجازه می دهند برای توجیه تئوریهای خودساخته اشان، آن سخنان احمدی نژاد را با این سخنان هاشمی یک جا قرار دهند.

پایان بخش این مطلب را یک اظهارنظر دیگر رئیس جمهور در این باب قرار می دهم:

«درست از صبح روزی که ملت ایران آزاد شد، دولت امریکا در برابر ملت ما و دولت برآمده از رأی ملت ایران تا به امروز ایستاده است. واقعاً چرا این‌طور است؟ واقعاً دولت امریکا طرفدار چه کسی در ایران است؟ 32 سال ، 32 انتخاب آزاد در ایران برگزار شد. »(مصاحبه با مدیران رسانه‌های جمعی امریکا-1/7/90)