سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیداردوست

شماها چرا ابترید؟

 

 

رهبری چندی قبل در مورد سیایست اشتباه کاهش جمعیت فرمایشاتی داشتند و حقیقتاً وقتی انسان به دورو بر خود نگاه می کند این روند را به راحتی می تواند در اطرافیان خود ببیند.عده ای که یقین به رزاقیت خدا ندارند و خودشان را مسئول روزی اولا دشان می دانند یک بهانه می آورند و آنهایی که یقین دارند اما خودشان را آماده تربیت نسل بعد نمی بینند یک بهانه دارند و عده ای هم هستند که البته بیشتر از صنف دوستان ما هستند و وارد فعالیتهای تشکلی و اجتماعی یا علمی شده اندبه بهانه اینکه فعلاً وقتش را ندارند از زیر این مسئولیت بزرگ شانه خالی می کنند.در این مجال روی سخنم با دوگروه آخر است.برای این منظور بهتر می دانم که به کلام مقام معظم رهبری اشاره کنم. البته هر دو کلام منقول است . یکی از آنها از یکی از اساتید معظممان نقل شده که حضرت آقا به جمعی از سپاهیان خود بعد از اینکه از تعداد اولادشان سوال کرده بودند و آنها غالباً گفته بودند یکی »،دو تا ،هیچی! فرموده بودند شما ها چرا ابترید؟و وقتی آنها در جواب به مسأله تربیت فرزند و سختی آن اشاره کرده بودند آقا فرموده بودند که شما خودتان را تربیت کنید بچه ها از شما یادمی گیرند و تربیت می شوند!

و خاطره دیگر اینکه آقا به همسر یکی از رجال کشوری که از بستگان سببی شان هم بودند بعد از سوال از اینکه چرا به تحصیل خود ادامه نمی دهند (ظاهرا در مقطع دکتری)و در جواب آن بانو که عرض کرده بودند به خاطر مشکلات کاری و  مسائل خانوادگی .آقافرموده بودند اگر شما از یکی دو درس نمره کامل بگیرید بهتر است یا اینکه از همه درسهایتان نمره 17 مثلاً بگیرید؟یعنی همه کارهای محوله تان را انجام دهید حالا اینکه همه را بانمره خوبی انجام بدهید بهتراست از اینکه فقط در یکی دو کا ر عالی باشید. البته گرچه موضوع این کلام آقا متفاوت است از موضوع مورد بحث بنده اما کاملاً قابل تعمیم است . کوتاه سخن اینکه اولاً فرزند آوری از اولیات وظایف یک زن و مردهست و ثانیاً اینکه می تواند تعارضی با نقش اجتماعی آنان نداشته باشد به ویژه اینکه بدانیم هستند کسانی هستند که در این کشور در تلاشند تا با تغییر نسبت جمعیتی در کشور سرنوشت آینده نظام اسلامیمان را تغییر دهند.برخی گزارشها حاکی از رشد بسیار سریع وهابیت و اهل تسنن در ایران است به طوریکه گفته می شود ممکن است تا پنجاه سال آینده ترکیب جمعیتی ایران تغییر کند در اینصورت فکرمیکنید برای کشوری که با دموکراسی اداره می شود چه سرنوشتی در انتظار است؟

در انتها خاطر نشان می کنم که مقام معظم رهبری چند وقت پیش در یکی از دیدارهای عمومیشان فرمودند تا وقتی که جمعیت کشور به 150میلیون نفر نرسیده صحبت از کنترل جمعیت بی مورد است.(نقل به مضمون).با تمام این حرفها؛

در خانه اگر کس است /یک حرف بس است!