سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیداردوست

کتاب باید مثل هلو باشه نه مثل زهر مار!


#معرفی- کتابهایی که دوستشان ندارم!

لطفا مقهور اسامی افراد نشید!!!

به قول شاعر: همنشین تو از تو به باید/  تا تورا عقل و دین بیفزاید!
 شماها رو نمی دونم ولی برای من هنر فاخر خیلی مهمه. و مهمه که از کتابی که می خونم حال خوشی بهم دست بده. همونطوری که وقتی انسان با یه انسان دیگه برخورد می کنه ، بعضیها دیدنشون و حرف زدن باهاشون حال آدم رو خوب می کنه ، انسان رو امیدوار به زندگی می کنه، انقدر ادب زیبایشون کرده که انسان از دیدن اونها احساس لذت می کنه و دوست داره که مدت همنشینی باهاش رو ادامه بده و همونطور که دیدن انسانهای بزرگ ، دل انسان رو بزرگ می کنه و بینشی زیبا به انسان می بخشه و دیدن انسانهای حقیر و کوچیک خلق آدم رو تنگ می کنه! کتاب هم همین طوره و خیلی مهمتر. چون خصوصی انسان رو وارد عالم خودش می کنه. و ای بسا حرفهایی بزنه و شخصیتی رو همنشین انسان بکنه که اصلا نشه بیرون نشونش داد.
الغرض ! سالها بود که به لطف دو تا از دوستان رمانی از جناب #امیرحسین-فردی رو توی کتابخونم داشتم ولی وقتی چند صفحه ای از اون رو تورق کردم به هیچ وجه رغبتم رو در من برنینگیخت برای خوندن. بالاخره امروز به خودم گفتم شاید دوستان چیزی در این کتاب دیدن که برام هدیه آوردنش. الان که اینها رو براتون می نویسم واقعا بعید می دونم دوستان بزرگوارم خودشون قبلا این کتاب رو خونده باشن و احتمالا به صرف نام نویسنده که یه جورایی از نویسنده های جبهه ی فرهنگی انقلاب محسوب میشه و کتابش رو انتشارات سوره چاپ کرده برام انتخاب کرده بودند. کتاب افتضاحی است ،کتاب #اسماعیل!
پر است از فحش و بدو بیراه گفتن و ادبیات سخیف. کاری ندارم که می خواد چه جامعه ای رو به تصویر بکشه ، برام مهمه که نمی تونه همنشین خوبی برام باشه. من واقعا برای لحظاتم ارزش قائلم و برام مهمه که با کی همنشین بشم.
چند سال پیش رمان#بیوتن #رضاامیرخانی رو باز با تصور خوش نامی نویسنده شروع کردم و هربار به غلط کردن می افتادم ولی با این فکر که شاید در آخر ،کتاب سرنوشتی پیدا کنه که نظر من رو عوض کنه ادامه دادمش ولی وقتی کتاب تموم شد افسوس عمری که پشت سر گذاشته بودم در خوندن اون کتاب ،رو خوردم و امروز دیگه این اشتباه رو تکرار نکردم. بعد از خوندن 26 صفحه از این کتاب که حاوی دو فصلش بود ، کتاب رو با ناراحتی کنار گذاشتم. حیف که جای هنر فاخر خیلی خالیه حتی در کنار نام انسانهای بزرگ!!

نتیجه تصویری برای رمان اسماعیل  امیر حسین فردی