سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیداردوست

آقای بهجت است دیگر!

 

ایشان بر من نهیب زدند که تو چه جور مسلمانی هستی که از قرآن هیچ نمی دانی؟

هریک ازما در زندگی خود همیشه رویاهایی می بینیم که برخی از آنها صادقه اند برخی اضغاث احلام اند و برخی الهامات الهی اند.هر چند که بزرگان فرموده اند که خواب ها حجت نیستند اما انسان مومن می داند که هیچ چیزی در این عالم نیست که بدون رضای خدا اتفاق بیفتد و چه شیرین است رویاهایی که به بنده تلنگر می زند پیش از آنکه از این دنیا بار سفر را ببندد.  

در سالی که برای کنکور آماده می شدم شبی در عالم رویا دیدم که بر سر یک سه راهی چند نفر روحانی غیر سید نشسته اند که در بین آنها شیخ مسن ریزنقشی بود.یکی از آنها آن شیخ را به من نشان داد و گفت پیش او برو تا از تو سوالاتی بکند تا ببینی که در چه سطحی هستی. او از اهل بصیرت است.من که بادی در سر داشتم خیلی با طمأنینه نزد او رفتم و خود را در معرض سوال او قرار دادم.ایشان از قرآن کریم سه سوال پرسیدند که من هیچکدام را نتوانستم پاسخ دهم.و به دنبال هر سوال بی جواب تقاضای سوال دیگری می کردم تا اینکه پس از سومین آنها و سکوت بی جواب من ایشان بر من نهیب زدند که تو چه جور مسلمانی هستی که از قرآن هیچ نمی دانی؟

بعد از بیدارشدن تصمیم گرفتم شروع کنم به خواندن مستمر قرآن. در آن زمان محدود این به ذهنم آمد که اول یک ختم فارسی از قرآن را انجام دهم.همین هم شد.به لطف نهیب آن پیرفرزانه ازآن به بعد تا کنون ختم قرآن های مستمر دارم ودر کنار قرائت قرآن یادادشت برداری هم میکنم.بعدها با قرآن حکیم هم آشنا شدم.قرآنی که محصول انتشارات آیت الله مکارم  شیرازی هست با ترجمه ای از ایشان و تفسیر برگزیده ای از آیات که در صفحه های زوج آن قرار دارد.گزیده ای از تفاسیر مختلف از جمله المیزان.امیدوارم به سراغش بروید.

اما شاید جالب باشد که بدانید سال بعد که در کنکور قبول شدم روزی در دفتر بسیج عکس پیرمرد روحانی ریزجثه ای مرا به خود متوجه کرد؛خودش بود همانی که در رویا دیده بودم.از دوستانم با تعجب پرسیدم کسی او را می شناسد؟گفتند :آقای بهجت است دیگر!و من او را تا آنروز جز در عالم رویا ندیده بودم.!آن روز بود که بر یقینم افزوده شد که علمای اسلام در زمان حیات خود حتی ،چه دخل و تصرفی در عالم دارند(در آن زمان ایشان زنده بودند).و این مصداقی از کلام پیامبر است که فرمودند:علمای امت من مثل پیامبران بنی اسرائیل هستند.