• وبلاگ : ديداردوست
  • يادداشت : نامه ي رهبري به جوانان غربي چه اثري داشت؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 2 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام عليكم
    هرچند پس از نزديك به چهار دهه كه از پيروزي انقلاب ميگذره ديره ، ولي بقول معروف ماهي رو هروقت از آب بگيري تازس .
    بله آثار بقول امام بدون استثناء خوب استاد شهيد بهترين مرجع آشنايي با دين يعني اسلامه .
    البته مقام معظم رهبري فرموده ان در شهيد مطهري نبايد توقف كرد ، ولي اين پس از ايشونه ، آثارشونه ، نه پيش از رسيدن به ايشون ! كه من فكر نميكنم رسيدن به ايشون كار آسوني باشه ! چه رسه به عدم توقف و پيش افتادن از ايشون !
    ولي ! همونطور كه تا كنون ، در اين نزديك به چهار دهه ، نشده ! كه گويا همه با اسلام آشنايي داشتن ! از همون اول انقلاب ! و مثلا كافي بود برن بعنوان مثال سراغ شكل حكومت ديني كه چه شكلي حكومت تشكيل داده بشه ؟ و براي پاسخ گويي به اين پرسش بجاي مراجعه به :"منابع اصلي" ، رفته شد سراغ اشكال حكومت رايج در دنيا و اونم (غربي) يش ، و هنوزم بر اون نه تنها تكيه ميشه ، بلكه بقول مقام معظم رهبري عين :"مردم سالاري ديني"ه ! هنوزم ، نه تنها مسئولين ، از شخص اول مملكت گرفته تا به بنده مثلا ! همه بدون (استثناء) دنبال منابع غربي هستيم !
    براي اينكه باور كنيد ! كافيه ببينيد چه عكس العملي در مقابل اينا كه گفتم دارين !
    يعني آيا با مراجعه به :"منابع اصلي" عكس العمل نشون ميدين ؟ يا ... ؟
    پاسخ

    عليکم السلام و رحمة الله، ممنون از توجه و نظري که گذاشتيد.امثال مقام معظم رهبري و حضرت امام و ايت الله بهشتي که از آثار و گفته ها و رفتارشون به خوبي مي شود در موردشون اذعان داشت که اسلام شناس حقيقي بودندکه يا مثل امام مقام استادي شهيد مطهري را داشتند و يا مثل آن دو بزرگوار ديگر هم بحث و دوست نزديک ايشون بودند، همچون شهيد مطهري، در ساختن اين نظام کنوني سهيم بودند. و لذا اين گفته ي حضرت عالي که گويا همه اسلام شناس بودند ولي بر اي شکل حکومت ديني به سراغ حکومت هاي رايج دنيا رفتند، در مورد اونها و امثال اونها که در شکل گيري اين حکومت و تدوين قانون اساسي اون نقش داشتند،جمله ي صحيحي نيست. به نظرم بهتره اگه کتاب اسلام و مقتضيات زمان استاد مطهري رو خونديد، دوباره يک مطالعه ي عميقي بکنيد . چرا که در اونجا ايشون توضيح ميدند که عمل به اسلام به معني توقف در اشکال و قالبها نيست بلکه توجه به روح تعاليم اسلام و دستورات اصلي و ارکان اسلام است و اين قالبها و اشکال به تناسب زمان تغيير مي کندن. نتيجه اينکه براي ساختن حکومتي در اين زمان، بالاخره شکل و صورتي نياز بود که استفاده از تجربيات ديگران منافاتي با عمل به اسلام نداشته و ندارد که "اطلبوا العلم ولو بالصين"نمايانگر حجت داشتن اين کار هست. علم کشور داري البته در ظواهر اون اگر از غربي ها اقتباس شده باشه اشکالي نداره به شرط اينکه با مفاد اساسي اسلام در تعارض نباشه. بله، البته که با تجربه ي چندين و چند ساله ي حکومت داري ممکن است که اسلام شناساني که دغدغه ي عملي کردن اسلام رو در جامعه دارند به فکر تغييراتي در ساختار حکومت برسند.در ضمن خوبه که انسان وقتي که در مورد علماصحبت مي کنه يک مقداري با احتياط اظهار نظر کنه که در حديثي از امام صادق بدجوري بي پروايي در سرزنش علما نکوهش شده( نخواستم عين حديث رو بيارم چون گمان نمي کنم در مورد شما صادق باشه . کسي که ارزش استاد مطهري رو بشناسه قطعا شامل اون حديث نميشه و احيانا شمادر بيان کلمات دچار خطاي سهوي شدين) و در حديث ديگري هم از امام علي عليه السلام داريم که اتهموا عقولکم فانه من الثقه بها يکون الخطاءرأي و نظر خود را متهم بدانيد( و بيشتر دقت کنيد) ، چه بسا اعتماد کردن به آن اشتباه به بار آورد.ميزان الحکمه، ح 6822موفق باشيد.
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ پنج شنبه 95 ارديبهشت 9 نوشته شما با عنوان اثر نامه رهبري به جوانان غربي برگزيده شده و در جايگاه پيوندها در مجله پارسي نامه قرار گرفته است. دبير تحريريه ي اين انتخاب مظلوم مقتدر و دبير سرويس آن منيره غلامي توکلي بوده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.